Μήκος διαδρομής: 4  χιλιόμετρα

Ελάχιστο ύψος: 720 μ.

Τύπος εδάφους: Καλντερίμι, μονοπάτι, χωματόδρομος

Σήμανση:  Αρκετά καλή

Βαθμός δυσκολίας: Εύκολη. Προμήθεια νερού απαραίτητη.

Η σήμανση που ακολουθούμε μέχρι το Γεφύρι του Μίσιου είναι η Ζ9. Ξεκινάμε την διαδρομή μας από την πλατεία της Βίτσας, κατηφορίζουμε τον κεντρικό λιθόστρωτο δρόμο, περνάμε δυτικά από την εκκλησία Κοίμησης της Θεοτόκου και βγαίνουμε από το χωριό. Ακολουθώντας τον παλιό χωματόδρομο, περνάμε το εκκλησάκι των Ταξιαρχών και, λίγο πιο κάτω, φτάνουμε σε μια διασταύρωση. Το μονοπάτι στα δεξιά μας κατευθύνεται προς το Δίλοφο. Για το Κουκούλι συνεχίζουμε ευθεία στο πέτρινο καλντερίμι που αρχίζει από αυτό το σημείο, και με διαδοχικές στροφές κατηφορίζουμε την πλαγιά και μπαίνουμε στο παλιό καλντερίμι που, φαρδύ και με αλλεπάλληλα  σκαλοπάτια, συνεχίζει την κατηφορική του πορεία μέσα στο δάσος. Σε αυτή την πορεία μας δύνεται η δυνατότητα να θαυμάσουμε τους ορεινούς όγκους της περιοχής που όποια εποχή και αν την επισκεφτούμε, πάντοτε μας εντυπωσιάζουν.

Επίσης μπορούμε να θαυμάσουμε τη σπάνια χλωρίδα και ίσως κάποια από τα ζώα της άγριας πανίδας που είναι πλούσια στην περιοχή. Μετά από λίγη ώρα αριστερά του δρόμου, συναντάμε το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου. Αξίζει να βγούμε λίγο από την πορεία μας, να κατεβούμε μερικά πρόχειρα σκαλοπάτια δίπλα από το ξωκλήσι και να βγούμε σε ένα μπαλκόνι με εξαιρετική θέα τη Χαράδρα του Βίκου στο βάθος και κυριολεκτικά κάτω από τα πόδια μας, το γεφύρι του Μίσιου που ενώνει τις κάθετες πλευρές του φαραγγιού.

Συνεχίζοντας στο κεντρικό καλντερίμι, φτάνουμε στη Σκάλα της Βίτσας ή «σκάλα της κυρ Αλέξαινας» όπως αλλιώς ονομάζεται. που κατασκευάστηκε το 1868 με έξοδα της ευεργέτιδας Αγγελικής Παπάζογλου και διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση. Άλλοτε χτισμένη με ξερολιθιές και άλλοτε λαξευμένη στα βράχια, ελίσσεται αριστοτεχνικά, με συνεχείς στροφές πάνω στην   κατακόρυφη πλαγιά και μας οδηγεί στο βάθος της χαράδρας μπροστά από το πέτρινο γεφύρι του Μίσιου, κατασκευασμένο το 1748.

Η σήμανση που ακολουθούμε από εδώ και πέρα είναι η Ο3. Περνάμε πάνω από το γεφύρι και συνεχίζοντας, σε 250 μέτρα, συναντάμε μια διασταύρωση. Το δεξί σκέλος οδηγεί προς το γεφύρι του Κόκκορου ενώ το αριστερό προς το Κουκούλι. Στρίβουμε αριστερά  και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε την παλιά απότομη σκάλα του Κουκουλίου που τερματίζει μετά από 20 λεπτά σε χαλικόδρομο, που με την σειρά του καταλήγει στον κεντρικό αυτοκινητόδρομο για το Καπέσοβο.  Εδώ έχουμε δύο επιλογές. Η μία είναι να κατηφορίσουμε προς τα δεξιά τον αυτοκινητόδρομο για 750 μέτρα και μετά να στρίψουμε αριστερά στο καλντερίμι που κατασκευάστηκε πρόσφατα και που οδηγεί στην πλατεία στο Κουκούλι, και η δεύτερη είναι να διασχίσουμε κάθετα τον δρόμο και να ανηφορίσουμε για λίγο το μονοπάτι στην απέναντι πλαγιά που θα μας οδηγήσει σε πλάτωμα δίπλα στον δρόμο για το Κουκούλι. Ακολουθώντας το μονοπάτι, περνάμε περιμετρικά, αριστερά της υδατοδεξαμενής που βρίσκεται μπροστά μας και βγαίνουμε  σε ένα κιόσκι με βρύση πάνω στο δρόμο λίγο πριν τα πρώτα σπίτια του χωριού.  Ακολουθούμε τον δρόμο προς τα δεξιά και σε 150 μέτρα, φτάνουμε στη δυτική είσοδο του Κουκουλίου και μέσα από τα καλντερίμια στην πλατεία του χωριού.